Ticaret, kendi başına yapılabilecek bir faaliyet değildir. En basit anlamda bir alışverişin gerçekleşebilmesi için, alınıp satılacak bir ürünün üretilmesi veya sunulacak bir hizmetin ortaya konulması, bu ürün ve hizmetin halka tanıtılması ve bir satıcının bu ürünü ya da hizmeti bir müşteriye satması gerekir. Sözün kısası, bir alışveriş ya da genel anlamıyla ticaret :
- a) Ürün veya hizmet üretimi,
- b) Tanıtım,
- c) Satıcı,
- d) Alıcı
gibi dört temel ögenin birlikte gerçekleştirdikleri bir faaliyettir. Bu ögelerden birisi devre dışı kalırsa ticarette başarıya ulaşabilmek mümkün değildir.
“Tanıtım” ticaretin olmazsa olmazıdır
Tanıtım, ticari bir kavram olarak, “herhangi bir ürünün veya hizmetin tüm özellikleriyle hedef kitleye, yani potansiyel müşteri kitlesine anlatılması olarak ifade edilebilir. Tanıtım, söz, yazı, resim ve video filmler ile yapılabilir. Hangi tanıtım tekniğinin hangi durumda kullanılacağı, tanıtımı yapılması düşünülen ürün veya hizmetin hedef kitlesine göre tespit edilir.
Tanıtımda kullanılacak teknik, önemlidir. Ancak ondan daha önemli olan şey, hedef kitleye verilecek mesajın tespit edilmesidir. Reklamcılık alanı uzmanları, tanıtılacak ürün veya hizmetin piyasada tutunup tutunamayacağı konusunda, tanıtım faaliyeti sırasında verilecek mesajın önemli bir rol oynadığı ifade etmektedirler. Bu yüzden, herhangi bir reklam tasarımı veya reklam filmi hazırlanırken, en fazla zaman, tanıtımı yapılacak ürün ve hizmet ile ilgili olarak hedef kitleye verilecek mesajın bulunması konusuna ayrılmaktadır.
Tanıtımın hangi mecrada yayınlanacağı konusu da önemlidir. Bilindiği gibi, ürün ve hizmetlerin tanıtımı kitle iletişim araçları olarak adlandırılan gazete, dergi, radio, televizyon ve benzeri medya organlarında yapılmaktadır. Bunlara tanıtım dilinde “reklam mecraları” ya da “reklam ortamları” denir.
Her ürün, her reklam mecrasında yayınlanmaz. Örneğin, sadece bir şehir sınırları içinde dağıtımı yapılan bir ürün, doğal olarak sadece o şehir içinde bulunup satın alınabilir. Böyle bir ürünün tanıtımı için tüm ülke çapında yayınlanan bir gazete kullanılmaz. Ürünün dağıtımının yapıldığı şehirde yayınlanan yerel gazete, dergi, TV kanallarından biri veya bir kaçı tercih edilir.
Bu tercih yapılırken, yani ürün ve hizmet tanıtımının hangi yayın organında yapılacağına karar vermeden önce iki hususa dikkat edilmesi gerekir
Seçilecek yayın organı, ürün ve hizmetin sunulacağı hedef kitleye ulaşabilecek bir dağıtım ağına sahip midir?
Seçilecek yayın organı, okuyucunun güvenini kazanmış bir yayın organı mıdır?
Türk Amerikan toplumunu, hedef kitle olarak alacak bir ürün veya hizmet sunumu da bu noktadan hareketle, ABD’de Türklerin yaşadığı tüm eyaletlere abone, elden dağıtım, bayi dağıtımı ve kargo yoluyla dağıtılan bir yayın organını seçecektir.
FORUM, 12 yıldır başarıyla sürdürdüğü yayın hayatıyla bu kıstaslara uygun bir reklam ortamıdır.
Dr. Murat Yeşil