Raporda, her ne kadar bazı bölgelerde önceki yıllara kıyasla ilerleme kaydedilse de, ülke genelinde sekizinci sınıfların hem matematik hem okumada, dördüncü sınıflarınsa özellikle matematikte gerilediği belirtiliyor.
“Ortaokul öğrencilerinin sadece üçte biri yeterli seviyede”
Raporda aktarılan araştırma sonuçlarına göre, sekizinci sınıftaki öğrencilerin sadece üçte biri matematik ve okuma derslerinde ‘yeteri seviyede etkin’. Dördüncü sınıfa gidenler arasındaysa üçte biri yeterli bir şekilde okuyabiliyor.
Konuyla ilgili yorumda bulunan ABD Eğitim Bakanı Betsy DeVos, bu durumu ‘kriz’ olarak niteledi ve çözümün devlet okullarına daha fazla fon aktarmayla giderilemeyeceğini savundu. DeVos, bunun yerine alternatif özel okul sayılarının arttırılmasından yana.
“2008’den beri eğitime daha az bütçe ayırılıyor”
Center for Amerikan Progress (CAP) adlı Amerika İlerleme Merkezi kuruluşundan eğitim alanında uzman Scott Sargrad, Bakan DeVos’un yaklaşımını yanlış bulanlardan.
Konuyla ilgili Forbes dergisine makale yazan Sargrad, bütçenin eğitim sistemi için önemli olduğunu, ülkede eğitim sistemine 2008 ekonomik krizinden bu yana daha az bütçe ayrılıyor olmasının olumsuz etkileri olduğu görüşünü paylaştı.
Washington ve Mississippi’de ilerleme var
Hem başarı seviyesi yüksek olan hem de düşük olan öğrencilerin özellikle okumada gerilediği ancak başarı düzeyi zaten düşük olanlarda gözlemlenen gerilemenin çok daha büyük olduğu da raporda aktarılan bilgiler arasında.
Başkent Washington ile Mississippi eyaletlerinde elde edilen sonuçlar ülke genelinden farklı oldu.