Dünyanın en büyük nüfusuna sahip Çin’de, alışveriş tutkusu artmaya devam ediyor. Online alışveriş alanında büyük rakamlara ulaşan Çin, son açıklanan veriyle birlikte e-ticaret alanında büyük yol kat etmiş oldu.
Çin Ulusal İstatistik Bürosu’nun yayımladığı son raporla birlikte geçtiğimiz yıl ülkedeki online alışveriş 1.55 trilyon dolara ulaştı. Ülkedeki online alışveriş, bir önceki yıla oranla yüzde 16.5 artmış oldu. ABD’ye oranla ise Çin’deki online alışveriş 2.5 katına çıkmış oldu.
Özel günlerin etkisi büyük
Bilindiği üzere Çin’deki özel günler ülkede büyük coşkuyla kutlanıyor. Bunlardan bazıları olan Bekarlar günü, Çin Sevgililer Günü, Kadınlar Günü gibi özel günlerde daha çok online alışveriş tercih ediliyor. Çevrimiçi perakende sitesi JD.com, bu yıl, 1 ila 18 Haziran tarihleri arasında siparişlerinin 28 milyar dolar civarında yükseldiğini belirtmişti.